Jak zlepšit krevní oběh

Spoluautor Luba Lee, FNP-BC

V tomto článku:Zvyšte fyzickou aktivituZměny životního styluKdy je nutné navštívit lékaře

Trpíte bolestmi hrudníku, dušností, nebo bolestmi hlavy? Máte zvýšené riziko infarktu? Pokud ano, v tomto článku se dozvíte, jak zlepšit krevní oběh a snížit riziko infarktu.

1
Zvyšte fyzickou aktivitu

  1. 1
    Pravidelně choďte pěšky. Když budete po jídle chodit na procházky, budete mít lepší krevní oběh a podpoříte také zdravé trávení. Doporučuje se chodit alespoň 30 minut denně.
  2. 2
    Snažte se cvičit kdykoli to půjde. Veškeré cvičení a pohybová aktivita vám zlepší krevní oběh. Měli byste se věnovat posilování, ale i aerobnímu cvičení. [1]:
    • Aerobní cvičení – plavání, jízda na kole, běh, kolektivní sporty atd. Aerobní činnost podporuje zdraví srdce a cévní soustavy.
    • Posilování. Když budete posilovat (zvedat činky), budete mít silnější svaly, čímž posílíte i kardiovaskulární systém.
    • Každou hodinu vstaňte a 3-5 minut cvičte. Pokud pracujete celý den za stolem a nemáte příležitost se projít, měli byste každou hodinu vstát a chvíli si procvičit. Zakružte si rukama, dotkněte se špiček nohou, vykopávejte nohama dopředu, nebo si chvíli zaskákejte panáka.
  3. 3
    Zajděte si na masáž. Masáže stejně jako cvičení podporují krevní oběh přímou stimulací měkké tkáně. Mnoho studií potvrdilo, že masáže také urychlují hojení. [2][3]
  4. 4
    Zvedněte nohy. Když si zvednete nohy, uvolníte se a také zlepšíte krevní oběh. Také tím snížíte riziko křečových žil, které způsobuje vysoký krevní tlak a dlouhé stání.

2
Změny životního stylu

  1. 1
    Jezte zdravě a vyhýbejte se nezdravým potravinám. Jezte hodně ovoce, zeleniny, celozrnných obilovin, bílkovin a zdravých tuků (ryby, olivový olej, ořechy, semena). Nejezte žádné zpracované potraviny, nic sladkého a nic tučného. [4]
  2. 2
    Dodržujte pitný režim. Měli byste si dávat pozor na to, abyste vypili dostatek vody, jinak nebudete mít dostatek energie a vaše orgány nebudou fungovat správně. Nemusíte pít litry vody denně, ale měli byste se napít vždy, když budete mít žízeň. Pijte teplou vodu – studená voda stahuje cévy.
    • Přestaňte pít kávu. Pokud bez kofeinu nedokážete žít, omezte její konzumaci na minimum. Pokud si ráno dáváte dva šálky kávy, dejte si jen jeden. Pokud si kupujete kávu v kavárně, začněte si dávat kávu bez kofeinu, nebo si začněte dávat menší kávu.
    • Přestaňte pít alkohol a omezte konzumaci sladkých jídel. Sladké nápoje a sladkosti vám krevní oběh nezlepší a na zdraví mají velmi nepříznivý dopad. [5]
  3. 3
    Dejte si horkou koupel, nebo si zajděte do páry. Připravte si horkou koupel (s léčivou minerální solí Epsom) a na 20-30 minut si do ní lehněte. Můžete si také naplnit lahve horkou vodou a přikládat si je na končetiny.
  4. 4
    Pokud kouříte, přestaňte! Kouření je celkově špatné pro zdraví, ale ovlivňuje i krevní oběh. Kuřáci mívají velmi často kardiovaskulární problémy. [5]
  5. 5
    Naučte se řešit stres. Po nějaké době má stres velmi špatný vliv na krevní oběh. Najděte si zdravé způsoby, jak se stresu zbavit – cvičte, meditujte, nebo choďte na psychoterapii.

3
Kdy je nutné navštívit lékaře

  1. 1
    Všímejte si varovných příznaků. Měli byste být schopni rozpoznat, kdy je váš krevní oběh již značně zpomalený. Zde jsou příznaky pomalého krevního oběhu: [6]:
    • Mravenčení v rukou a v nohou
    • Studené končetiny (prsty na nohou a na rukou)
    • Namodralá pokožka
    • Pomalu se hojící rány
  2. 2
    Zeptejte se lékaře, zda je možné krevní oběh vylepšit pomocí doplňků stravy. Lékař vám může předepsat nebo doporučit konkrétní produkty, které vám mohou krevní oběh zlepšit.
    • Jedna studie naznačuje, že je dobré kombinovat zelený čaj, astralagus, extrakt z bobulí goji, lactobacillus, kyselinu ellagovou a další volně prodejné vitamíny. [7]

Informace o článku

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Improve Blood Circulation, Español: mejorar la circulación sanguínea, Português: Melhorar a Circulação Sanguínea, Italiano: Migliorare la Circolazione Sanguigna, Deutsch: Durchblutung fördern, Русский: улучшить циркуляцию крови, Français: améliorer sa circulation sanguine, 中文: 促进血液循环, Nederlands: Je bloedsomloop verbeteren, Bahasa Indonesia: Melancarkan Peredaran Darah, العربية: تحسين الدورة الدموية

Stránka byla zobrazena 3 941 krát.
Byl tento článek přesný?