Jak zlepšit reflexy

3 Díly:Zlepšete své reflexy pomocí cvičeníZlepšete své reflexy pomocí duševních cvičeníPečujte o sebe

Reflexy jsou svalové reakce na vnější podněty vyvolané nervovými signály. Když například uvidíte, že proti vám letí baseballový míče, váš mozek vyšle do ruky signál, který vám umožní míček chytit dříve, než vás udeří do hlavy. Když budete mít dobré reflexy, pomůže vám to při sportu, cvičení a každodenních tělesných činnostech, jako je řízení auta, nebo běžné přecházení ulice. Někteří lidé se rodí s rychlými reflexy, jiní zase musejí trénovat, aby se naučili reagovat rychleji. Zde je několik metod, které vám pomohou vaše reflexy zrychlit.

Část 1
Zlepšete své reflexy pomocí cvičení

  1. 1
    Běhejte v lesích. Protože nebudete potřebovat žádné speciální vybavení, ani partnery, kteří by cvičili s vámi, běhání v lese je nejjednodušším způsobem, jak zlepšit reflexy. Najděte si nejbližší stezku, která vede přírodou – ideálně nějakou úzkou se střídavým terénem, a začněte běhat. Nerovný terén a nepředvídatelné kořeny a kameny, kterým se budete muset vyhýbat, vám vytvoří různé podněty, na které vaše tělo bude muset rychle reagovat. Čím častěji budete běhat v terénu, tím lepší reflexy budete mít.
    • Začněte v pomalejším tempu. Až se vám reflexy budou zlepšovat, začněte běhat trochu rychleji. Čím rychleji poběžíte, tím rychlejší reflexy budete potřebovat, abyste nezakopli.
    • Střídejte terén tak často, jak to bude možné. Když si na nějakou trasu zvyknete, váš mozek si bude pamatovat všechny překážky a nebudete už nadále zlepšovat své reflexy.
    • Pokud nemáte k dispozici dostatek přírodních stezek, běhejte po stejné stezce, ale v opačném směru.
    • Když budete mít pocit, že už vám toto cvičení nepřináší žádné výsledky, zkuste běhat se závažími na rukou nebo na nohou. Zvýšená zátěž vám trochu rozhodí načasování, takže budete muset znovu přizpůsobit své reflexy.
  2. 2
    Trénujte si chytání gumového míčku. Reakční míčky jsou šestistranné gumové míčky, které se odrážejí v neočekávaných úhlech. Seženete je v obchodech se sportovními potřebami. Kupte si tento míček, nebo si pořiďte obyčejný tenisový míček a házejte si ho venku o zeď. Soustřeďte se na to, abyste míček vždy chytili do ruky. Až se vaše reflexy zlepší, začněte míček házet silněji a zkuste ho chytat i ve skoku.
  3. 3
    Chytejte míček s partnerem. Na toto cvičení budete potřebovat velký gumový nebo pěnový míč a kamaráda. Stoupněte si ke zdi v tělocvičně nebo venku. Požádejte partnera, aby vám zdálky házel míč a vy se mu vyhýbejte. Až se budete zlepšovat, požádejte partnera, aby míč házel rychleji a z bližší vzdálenosti a naučte se mu uhýbat.
    • Pokud chcete toto cvičení trochu ztížit, požádejte druhého kamaráda, aby po vás házel míč těsně po tom, co se vyhnete tomu prvnímu.
    • Požádejte spoluhráče, aby po vás házeli míče z různých úhlů tak, abyste nemohli předvídat, kudy poletí.
    • Můžete tuto hru hrát také jako týmový sport, abyste zlepšili své reflexy. Natrénujte si vyhýbání míčům a ty, které na vás poletí, zkuste odkopnout nohou.
  4. 4
    Hrajte zvedáky. Pokud se necítíte na náročnější fyzickou aktivitu, vezměte si dětskou hru Zvedáky. Tato hra obsahuje malý míček a dvanáct kovových kamenů. Začněte míček jemně odrážet a snažte se zvednout co nejvíce kamenů. Až se budete zlepšovat, odrážejte míček stále větší silou. Můžete kameny také rozložit dál od sebe, aby byla hra obtížnější.

Část 2
Zlepšete své reflexy pomocí duševních cvičení

  1. 1
    Zlepšete své periferní vidění. Rychlé reakce závisí zejména na schopnosti vnímat, co se děje. Můžete posílit svoji schopnost všímat si překážek a letících předmětů tím, že budete rozvíjet své periferní vidění při každodenních činnostech.
    • Podívejte se z okna, které má dobrý výhled a zaostřete na nějaký vzdálený předmět. Dívejte se na něj a zároveň se snažte uvědomovat si předměty, které jsou po jeho stranách. Toto cvičení provádějte každý den a postupně si rozšiřujte periferní vidění. Za nějakou dobu si budete automaticky všímat více předmětů v periferním vidění.
    • Na procházce, nebo při jízdě autem si všímejte předmětů, které se vám zobrazují v periferním vidění. Naučte se jmenovat barvy vlasů lidí, kteří procházejí kolem vás, nebo modely aut, které kolem vás projíždějí.
    • Podívejte se na video níže, které ukazuje techniky bojových umění určené pro zlepšení periferního vidění.
  2. 2
    Hrajte počítačové hry. Hrát počítačové hry vyžaduje dobrou koordinaci rukou a očí. Musíte být schopni přejít od myšlenky k činu bez váhání, jinak brzy prohrajete. Studie prokázaly, že když lidé hrají počítačové hry jen několik minut denně, zlepší se jim reflexy. Střílečky a RPG hry často vyžadují nejvíce koordinace, ale poslouží vám jakákoli počítačová hra. [1]
  3. 3
    Zkuste hypnózu. Někteří lidé zjistili, že hypnotická technika, která se nazývá neuro-lingvistické programování, jim pomáhá zvyšovat uvědomění určitých předmětů a poskytuje jim pocit zpomalení času, což jim umožní více než dostatek času na reakci. Představte si sportovní záznam, který zobrazuje nějaký detail z utkání ve zpomaleném záběru. Zápas se ve skutečnosti neodehrál pomaleji, ale podle lidí, kteří mají zkušenosti s neuro-lingvistickým programováním je možné podobného efektu dosáhnout.

Část 3
Pečujte o sebe

  1. 1
    Jezte výživné potraviny. Je důležité udržovat tělo i mozek v dobrém stavu, jinak nebudete mít rychlé reflexy. Potraviny s obsahem rafinovaných cukrů a nasycených tuků vám zpomalí celé tělo. Měli byste jíst dostatek bílkovin, komplexních sacharidů a zdravých tuků.
    • Kvalitní potraviny, jako jsou ořechy, ryby, bobule, listová zelenina, nebo česnek, podporují kognitivní funkce.[2]
    • Pijte také dostatek vody, protože dehydratace může vést k letargii a omezení reflexů.
  2. 2
    Začněte brát doplňky stravy. Některé doplňky stravy podporují zdravé reflexy. Ginseng, ginkgo a vitamín B12, vitamín C a omega-3 mastné kyseliny podporují kognitivní funkce a zrychlují reakční dobu.
  3. 3
    Dostatečně spěte. Podle National Institute of Health (NIH) vám spánek pomáhá zrychlovat reflexy a fungovat na vyšší úrovni, než kdybyste spali málo. [3] Jak tělo, tak mysl se při nedostatku spánku zpomalují a způsobují také zpomalení reflexů. Nejrychlejší reflexy budete mít, když budete dobře odpočatí po 7-8 hodinách spánku.
    • Dobrý spánek by měl zahrnovat 4-5 spánkových cyklů, z nichž každý sestává z hlubokého spánku a REM spánku. Dohromady tyto cykly trvají zhruba sedm až osm hodin.
    • Pokud jste se špatně vyspali před nějakým důležitým zápasem nebo závodem, jděte si na několik hodin zdřímnout ještě před danou událostí, abyste načerpali více sil.

Tipy

  • Uvědomte si, že čím častěji budete trénovat určitý pohyb, tím lepší reflexy budete mít. Pokud chcete umět lépe chytat baseballový míč, nejlepším způsobem je trénovat to stále dokola, dokud ho nebudete schopni chytit bez přemýšlení.
  • Pokud chcete jít běhat, měli byste si pořídit kvalitní boty. Můžete si koupit běžecké boty, ale pokud běháte v normálním počasí, budou vám stačit kvalitní botasky.
  • Pokud se vám snadno dělají modřiny, požádejte partnera, aby vám při vybíjené házel míč vedle těla a ne přímo do těla. Můžete se mu i tak vyhýbat a posílit své reflexy.

Varování

  • Zeptejte se svého lékaře, zda smíte užívat doplňky stravy. Některé z nich by se neměly brát v kombinaci s určitými léky, nebo v případě některých chorob.
  • Pokud chcete trénovat s míčem, vezměte si ochranné sportovní brýle.

Věci, které budete potřebovat

  • Stezka na běhání
  • Gumový míček
  • Velký gumový nebo pěnový míč
  • Počítač nebo herní konzole

Informace o článku

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Improve Your Reflexes, Español: mejorar tus reflejos, Italiano: Migliorare i Riflessi, Português: Melhorar Seus Reflexos, Deutsch: Reflexe verbessern, Français: améliorer vos réflexes, Русский: улучшить ваши рефлексы, Nederlands: Je reflexen verbeteren, Bahasa Indonesia: Meningkatkan Refleks, 한국어: 반사신경을 향상시키는 방법

Stránka byla zobrazena 6 475 krát.

Byl tento článek přesný?