Jak změnit svůj život v řádu hodin

Spoluautor Trudi Griffin, LPC

V tomto článku:Napište si plánMotivujte seJak se vypořádat se změnami10 Reference

Ať už jste znudění tím, co nyní děláte, nebo na sobě chcete něco změnit, můžete se rozhodnout tuto změnu podstoupit ihned, abyste mohli vést zábavnější a naplněnější život. Někdy stačí jen převzít kontrolu a nepokračovat v prázdném snění. Možná pro vás nebude možné obrátit váš život naruby během několika hodin, ale minimálně budete na správné cestě k velké změně. Můžete začít brainstormingem, stanovením cílů a malými krůčky se vydat za těmito cíli. V tomto článku se dozvíte, jak změnit svůj život v řádu hodin.

Část 1
Napište si plán

  1. 1
    Zamyslete se nad svými dlouhodobými cíli. Jaké jsou vaše dlouhodobé cíle? Zamyslete se nad tím, kde vidíte sami sebe za deset let. Chcete mít vlastní dům? Chcete vést společnost, ve které nyní pracujete? Chcete si najít partnera a mít děti? Zamyslete se nad tím, zda se podle vás ubíráte správným směrem. Pokud zjistíte, že ne, budete muset přijít na to, které oblasti svého života musíte změnit. [1]
  2. 2
    Zjistěte, co byste chtěli změnit. Změny jsou někdy tak velké a děsivé, že nad nimi lidé nechtějí ani přemýšlet. Můžete s tím ale něco udělat hned teď. Vezměte si kus papíru a pero. Zamyslete se a napište si co nejrychleji odpovědi na následující otázky. Nezabývejte se gramatikou, pravopisem, ani interpunkcí – prostě pište.
    • Co ve vašem životě nyní funguje skvěle? Napište si co nejvíce pozitiv vašeho života. Pokud chcete učinit nějaké změny, musíte vědět co se vám líbí i co se vám nelíbí, abyste si zbytečně nezkazili něco, co již funguje. Můžete si napsat také své silné stránky, abyste věděli, s čím budete při změně svého života pracovat.
    • Které oblasti svého života chcete změnit? Nemáte rádi svoji práci? Žijete v nespokojeném manželství? Napište si všechny oblasti svého života, kvůli kterým jste velmi nespokojení.
    • Vyberte si 3-5 věcí, které byste chtěli změnit. Udělejte to rychle a bez přemýšlení a napište si kroky, které podniknete, abyste dosáhli těchto změn. Nemusíte nad tím příliš přemýšlet – později budete mít spoustu příležitostí svůj seznam upravit.
  3. 3
    Přečtěte si to, co jste napsali. Právě jste si vytvořili osobní mapu změny. Po nějaké době si ji budete moci upravit. Prozatím jste se alespoň zbavili pocitu, že je velmi těžké něco změnit a udělali jste z nich konkrétní kroky. Přečtěte si to, co jste si napsali, aby se vám to dostalo hluboko do hlavy a mohli jste na tom začít pracovat.
  4. 4
    Rozdělte si větší cíle na svém seznamu na menší, dosažitelnější cíle. Když si stanovíte za cíl „stát se milionářem,“ je to sice skvělé, ale neposkytne vám to nic konkrétního, na čem byste mohli začít pracovat. Pokud chcete svého cíle dosáhnout, musíte si ho rozdělit na menší realističtější cíle. Můžete si svůj velký sen stát se milionářem rozdělit například na menší cíle „založit si spořící účet,“ nebo „požádat o zvýšení platu.“ Tyto cíle vás přiblíží vašemu hlavnímu cíli a dodají vám pocit, že je dosažitelnější. [2]
    • Převeďte obecná tvrzení na něco aktivnějšího. Místo abyste například psali generické cíle, jako je „najít svoji vášeň,“ si vyberte něco aktivnějšího a konkrétnějšího. Můžete si napsat například „najít si kariérního kouče,“ nebo „udělat si test schopností.“
    • Udělejte z velkých projektů malé úkoly. Místo abyste si napsali „najít si novou práci,“ si tento cíl rozdělte na menší – „aktualizovat si životopis,“ „vytvořit si profil na LinkedIn,“ „hledat nové společnosti,“ nebo „napsat výpověď.“
  5. 5
    Udělejte něco pro to, abyste se přiblížili svému cíli. Až si přečtěte svůj seznam kroků, zjistěte, kterou z uvedených věcí můžete snadno splnit během 48 hodin a udělejte to. [3]Snažte se splnit co nejvíce těchto malých kroků během následujících 48 hodin, abyste vykročili na cestu ke změně. Zde je několik příkladů:
    • Ukončete nešťastný vztah: Promluvte si s partnerem, najděte si místo, kde budete moci přespat, sbalte si své věci, nebo požádejte kamarády, aby vám pomohli se stěhováním.
    • Buďte zdravější: Vyhoďte všechno nezdravé jídlo z lednice, začněte chodit do posilovny, získejte podporu ostatních lidí, nebo si kupte nové běžecké boty.
    • Přestěhujte se do jiného města: Najděte si byt v novém městě, prodejte svůj dům nebo byt, začněte vyhazovat věci, které nechcete nebo nepotřebujete, nebo zavolejte svým přátelům a rodině a řekněte jim, že se stěhujete.

Část 2
Motivujte se

  1. 1
    Vyvěste si svůj cíl na nějaké dobře viditelné místo. Když budete mít svůj cíl stále na očích, například na lednici, nebo jako tapetu na počítači, pomůže vám to soustředit se. Když si svůj cíl budete každý den připomínat, budete se rozhodovat tak, abyste k němu byli každý den blíže.
  2. 2
    Pracujte na dosažení svého cíle, dokud ho nedosáhnete. Je velmi důležité být odhodlaný dosáhnout svého cíle a umět se vrátit zpět na cestu i když zakopnete. Když si budete udržovat odhodlání, budete se stále soustředit a přirozeně budete pracovat na tom, abyste svého cíle co nejdříve dosáhli. [4]
    • Můžete si například sepsat smlouvu sami se sebou, kde budete souhlasit s tím, že budete dělat určité věci (denně, nebo týdně), které vám pomohou dosáhnout vašeho cíle.
  3. 3
    Začněte si vést deník nebo blog, abyste mohli sledovat své pokroky. Když budete o své cestě psát, dodá vám to motivaci. Deník vám umožní v soukromí zapsat všechny vaše myšlenky o nové situaci, zatímco díky blogu budete moci své myšlenky sdílet s ostatními lidmi. Rozhodněte se, která metoda je pro vás vhodnější a začněte psát už dnes. [5]
    • Můžete si do deníku zapisovat také své pocity a myšlenky ohledně změn, na kterých pracujete, seznamy úkolů na každý den, nebo cokoli, co vás napadne.
  4. 4
    Představujte si, že svého cíle dosáhnete. Vizualizace je mocný nástroj, který vám dodá motivaci dosáhnout toho, čeho jste chtěli dosáhnout. Každý den si 10 minut představujte, jaké to bude, až svého cíle dosáhnete. Představujte si, jak bude váš život vypadat, jak budou reagovat ostatní lidé a jaký z toho budete mít pocit. [6]
  5. 5
    Zachovejte si pozitivní myšlení. Když budete stále pozitivní, pomůže vám to dosáhnout vašich cílů, protože budete šťastní. Čím šťastnější budete, tím více energie budete moci vložit do práce na vašich snech. [7] Připomínejte si, že se musíte soustředit na pozitivní věci, ne na ty negativní. Pokud máte pocit, že se příliš kritizujete, nebo vás kritizují ostatní lidé, zamyslete se nad tím, co byste měli změnit. [8]
    • Pište sami sobě povzbudivé vzkazy, abyste se mohli usmívat i ve chvílích, kdy byste to nečekali. Napište si třeba: „Jsi úžasný!“ nebo „Nepřestávej!“ Dodá vám to sílu, když to budete potřebovat nejvíce.
    • Dělejte věci, které vás dělají šťastnými a travte čas s lidmi, se kterými se cítíte dobře. Projděte se s kamarádkou po obchodním domě, nebo si zajděte s partnerem do kina.
  6. 6
    Odměňujte se. Můžete si pomoci také tím, že se budete odměňovat. Malé věci, jako je například nákup nových šatů po zhubnutí 5 kg vám dodají motivaci držet se svých cílů. Vybírejte si ovšem pouze zdravé odměny, které si můžete dovolit. Když dosáhnete cíle, odměňte se za svoji práci vhodným způsobem. [9]

Část 3
Jak se vypořádat se změnami

  1. 1
    Ukliďte si. Nic vám nevyčistí hlavu tak, jako když se zbavíte věcí, které vás stahují ke dnu. Zeptejte se sami sebe, zda skutečně potřebujete mít doma horu papírů, starých DVD, nebo nenošeného oblečení. Když se těchto věcí zbavíte, budete mít více volného prostoru jak ve svém bytě, tak v hlavě.
    • Začněte tím, že si uklidíte na stole, v pokoji, v kabelce, v počítači atd. Začněte jedním rohem, jednou policí, nebo jednou hromadou papírů.
    • Vymyslete si způsob, jak se nepořádku do budoucna vyhnout. Můžete například každý den 20 minut uklízet v bytě, abyste to nemuseli dělat příliš dlouho.
  2. 2
    Pečujte o sebe. Každá pozitivní změna jde ruku v ruce se správnou péčí. Jde o způsob, jak dát sám sobě najevo: „Záleží mi na mně a budu o sebe pečovat za každých okolností.“ Jde také o způsob, jak si udržet sebevědomí i v nových situacích. Měli byste zdravě jíst, dostatečně spát a pravidelně cvičit, abyste se cítili co nejlépe.
    • Snažte se vypadat dobře zvenčí. Kdy jste naposled byli na pedikúře, nebo u kadeřníka? Potřebujete nové oblečení? Součástí vašeho nového já může být i změna vzhledu. Investice do vzhledu je investice do vás!
    • Pravidelně cvičte a jezte zdravá jídla. Pokud se bojíte životní změny, je možné, že se budete chtít zavřít doma a emocionálně se přejídat. Zkuste o sebe raději dobře pečovat. Každý den si zajděte na půlhodinovou procházku a jezte jídla, která jsou pro vás vhodná.
    • Choďte na lékařské prohlídky. Kdy jste byli naposledy u zubaře, nebo na preventivní prohlídce? Vaše tělo potřebuje pravidelné kontroly, aby se mohlo přizpůsobovat novým okolnostem. Jistě nechcete žít v nevědomosti s nějakým vážným zdravotním problémem.
  3. 3
    Najděte si podporu. Podpora je při snaze změnit svůj život velmi důležitá. Požádejte o podporu své přátele a rodinu. Pokud vás změny ve vašem životě děsí a způsobují vám úzkost, přidejte se k nějaké podpůrné skupině, nebo si promluvte s terapeutem.
    • Pokud máte pocit, že je vhodné své rozhodnutí změnit se sdílet s ostatními lidmi, můžete si ho vyvěsit na Facebook, nebo na jinou sociální síť, kterou používáte. Když lidem dáte najevo, na co se chystáte, získáte jejich podporu a budete mít větší motivaci.[10]
  4. 4
    Buďte trpěliví. Můžete sice učinit důležité kroky vedoucí k velkým změnám i během několika hodin, ale než si na změny zvyknete, potrvá to déle. Nezapadejte zpět do starých kolejí jen proto, že máte strach, nebo si svými rozhodnutími nejste jistí. Dejte si 6-12 měsíců na to, abyste si na změny ve svém životě zvykli.

Tipy

  • Ujistěte se, že máte dostatek peněz na to, abyste mohli uskutečnit požadované změny. Například byste neměli odcházet z práce, pokud nemáte dostatečné úspory, zejména pokud máte lidi, kteří na vás finančně závisí.

Varování

  • Zamyslete se and tím, jak vaše změny ovlivní vaši rodinu a přátele. Je sice skvělé převzít kontrolu nad svým životem, ale měli byste si dávat pozor na to, abyste při tom někomu neublížili.

Informace o článku

Spoluautorem tohoto článku je Trudi Griffin, LPC. Trudi Griffin je licencovaný profesionální poradce ve Wisconsinu. V roce 2011 získala titul MS v Klinickém poradenství pro duševní zdraví na Marquette University.

Kategorie: Osobní vývoj

V jiných jazycích:

English: Change Your Life Around in a Matter of Hours, Italiano: Cambiare la Tua Vita in Questione di Ore, Español: cambiar tu vida en cuestión de horas, Deutsch: Sein Leben plötzlich verändern, Français: se décider à changer de vie, Русский: изменить жизнь вокруг в считанные часы, Nederlands: Je leven veranderen in een paar uur, Bahasa Indonesia: Mengubah Hidup dalam Hitungan Jam, 中文: 用几个小时改变你的生活, العربية: تغيير حياتك خلال ساعات, Tiếng Việt: Thay đổi Cuộc sống trong vòng Một vài giờ, ไทย: เปลี่ยนแปลงชีวิตรอบตัวในไม่กี่ชั่วโมง, 한국어: 몇 시간 만에 인생 바꿔보기

Stránka byla zobrazena 1 506 krát.
Byl tento článek přesný?