Jak zvýšit hladinu leptinu

V tomto článku:StravováníVhodné potravinySprávný životní styl

Počítání kalorií je velmi zjednodušené. Pokud se chcete zbavit chuti na nezdravé jídlo, budete muset zvýšit hladinu hormonu leptinu, který tělu signalizuje, že má plný žaludek. Když máte nízkou hladinu leptinu, můžete jíst téměř bez přestání a stále máte hlad. Zkuste změnit svůj životní styl a pokuste se zvýšit hladinu leptinu. V tomto článku se dozvíte, jak na to.

1
Stravování

  1. 1
    Omezte konzumaci fruktózy. Ovocný cukr fruktóza funguje jako inhibitor receptorů leptinu.[1] Můžete mít v těle spoustu leptinu, ale když jsou receptory oslabené, nebude vám to k ničemu dobré. Měli byste tedy přestat jíst fruktózu, zejména kukuřičný sirup. O zbytek už se postará vaše tělo.
    • Nejhorší jsou v tomto ohledu zpracované potraviny. Fruktózu často najdete jako sladidlo v limonádách a sladkostech. Nejjednodušší je zjistit, zda jíte hodně potravin, které obsahují fruktózu a omezit jejich konzumaci.
  2. 2
    Vyhýbejte se jednoduchým cukrům. Tento krok je velmi důležitý. Jednoduché cukry (bílá mouka a všechny ostatní bílé potraviny zvyšují hladinu inzulinu, což postupem času vede k inzulinové rezistenci, která narušuje hladinu leptinu. Měli byste se tedy začít vyhýbat bílému chlebu a veškerému pečivu.
    • Pokud chcete jíst sacharidy, vybírejte is zdravé sacharidy – ovesné vločky, quinou, celozrnné těstoviny atd. Čím tmavší potraviny budete jíst, tím lépe. Tyto nezpracované celozrnné potraviny totiž obsahují nejvíce živin.
  3. 3
    Neměli byste příliš omezovat příjem kalorií. Někteří lidé vám budou tvrdit, že musíte přestat jíst všechny sacharidy. Pokud chcete, můžete to zkusit, ale musíte si dávat pozor na to, aby si vaše tělo nemyslelo, že hladovíte. Když nebudete mít dostatek živin, zpomalí se vám metabolismus a naruší se hladiny hormonů. Kromě toho budete muset projevit obrovskou sílu vůle, protože budete mít neustále hlad.
    • Hubnutí má na hladinu leptinu pozitivní vliv. Když budete mít zdravou váhu, budete mít také správnou hladinu všech hormonů (pokud jste jinak zdraví). Pokud máte nadváhu, nebo jste obézní, měli byste začít držet zdravou vyváženou dietu, aby se vám podařilo zhubnout a nižší váhu si udržet.
  4. 4
    Pokud máte nízkosacharidovou dietu, měli byste praktikovat sacharidové vlny. Pokud chcete držet dietu, při které je množství sacharidů značně omezeno, musíte si čas od času dopřát sacharidový den, během kterého tělu dodáte více cukru. Vaše tělo potřebuje sacharidy jako palivo. Když jich nebudete jíst dost, zpomalí se vám metabolismus a budete mít stále hlad. Během sacharidové vlny byste měli sníst 100-150% sacharidů, které jíte běžně. Potom se opět vraťte k dietě.
    • Je to dobré i pro motivaci. Není možné se do smrti vyhýbat pizze, ale když budete vědět, že si ji smíte dát jeden den v týdnu, bude pro vás snazší jí ostatní dny odolávat.
  5. 5
    Dávejte si pozor na jo-jo diety. Tento krok je také velmi důležitý. Když budete stále hubnout a přibírat, narušíte si hladinu hormonů a zpomalíte si metabolismus už navždy. Většinou to také dopadne tak, že po skončení diety přiberete ještě více, než kolik se vám podařilo zhubnout. Je proto důležité změnit životní styl a držet dietu, u které vydržíte dlouho. Výzkumy prokázaly, že strava je pro zdraví extrémně důležitá – vaše tělo si nemůže dovolit střídavě hladovět a přejídat se nezdravým jídlem. [2]
    • Tato rada platí také pro nárazové diety. Tyto diety vám ze začátku umožní zhubnout, ale hladinu leptinu vám v žádném případě neupraví. Zbavíte se toxinů, ale jakmile začnete opět normálně jíst, přiberete všechna kila zpátky a s pomalejším metabolismem se jich budete zbavovat jen ztuha.

2
Vhodné potraviny

  1. 1
    Snídejte bílkoviny. Když budete každý den snídat proteiny, nastartujete tím tělo a dodáte mu palivo na celý den, takže nebudete mít už dopoledne hlad. Nedávejte si pečivo ani koblihy a připravte si raději vejce s libovou šunkou. [3]
    • Co se týče leptinu, cereálie nejsou vhodné. Obsahují spoustu lektinu, který se váže na receptory leptinu a narušuje jeho hladinu.
  2. 2
    Jezte ryby. Omega-3 mastné kyseliny zvyšují citlivost těla na leptin, posilují srdce a snižují hladinu cholesterolu. [3] Jezte tedy slanečky, lososy, makrely a další ryby.
    • Také bio maso a semínka chia obsahují omega-3 mastné kyseliny. Vyhýbejte se pouze omega-6 – rostlinným olejům, masu ze supermarketu a obilovinám. Tyto kyseliny v těle způsobují záněty a snižují hladinu leptinu. [4]
  3. 3
    Jezte hodně listové zeleniny, ovoce a ostatních druhů zeleniny. Ovoce a zelenina (zejména brokolice, špenát a kapusta) obsahují spoustu živin, ale mají málo kalorií, takže jich můžete sníst kolik chcete. Protože má hladina leptinu vliv na hubnutí, tyto potraviny vám pomohou zbavit se přebytečných kilogramů.
    • Vláknina má také dobrý vliv na hladinu leptinu, protože vás zaplní a nebudete po ní mít hlad. Luštěniny, mandle, maliny, brokolice, nebo ovesné vločky obsahují spoustu vlákniny. [5]
  4. 4
    Vyhněte se sladidlům a svačinám. Co se týče sladidel, jsou pro vás naprosto zbytečná. Uvědomte si, že někteří lidé nepoužívají ani komerční mýdla, aby do těla nedostali zbytečné chemikálie. [6] Jak daleko hodláte zajít vy?
    • Svačinové potraviny jsou nevhodné proto, že tělo potřebuje čas na trávení a správné fungování. Když budete neustále něco jíst, tělo nestihne vše zpracovat. Pokud máte na něco chuť i mezi jídly, dejte si kousek ovoce nebo hrst ořechů.
  5. 5
    Jezte potraviny s vysokým obsahem zinku. Studie prokázaly, že lidé, kteří mají nízkou hladinu leptinu, mají většinou také nedostatek zinku (což platí zejména pro obézní lidi). [7] Jezte tedy špenát, hovězí, jehněčí, mořské plody, ořechy, kakao, luštěniny, dýně a žampiony![8]

3
Správný životní styl

  1. 1
    Zbavte se stresu. Když jste úzkostliví a napjatí, tělo zvyšuje hladinu kortizolu. Kortizol je hormon, který narušuje hladinu všech ostatních hormonů včetně leptinu. Jistě jste někdy slyšeli o stresovém přejídání. Naučte se relaxovat a vaše hladina leptinu se upraví.
    • Pokud se nevěnujete józe nebo meditaci, zkuste to. Tyto praktiky vás uvolní, pomohou vám lépe spát a sníží vaši hladinu kortizolu.
  2. 2
    Snažte se dostatečně spát. Spánek reguluje hladinu leptinu a ghrelinu (ghrelin je hormon, která signalizuje tělu, že máte hlad). Když nebudete dostatečně spát, vaše tělo bude produkovat více ghrelinu a méně leptinu. Měli byste proto spát každý den alespoň 8 hodin.
    • Pokud máte problémy se spánkem, vypněte všechny elektronické přístroje alespoň hodinu před spaním. Světlo z obrazovek vašemu tělu signalizuje, že musí zůstat vzhůru, takže když všechna světla vypnete, vaše tělo bude vědět, že je na čase jít spát.
  3. 3
    Nepřehánějte to se cvičením. To by vás jistě nenapadlo! Bohužel je to opravdu tak – když to budete přehánět se cvičením, narušíte si hladinu leptinu. Příliš mnoho aerobní aktivity (vytrvalostní cvičení) zvyšuje hladinu kortizolu, oxidativního poškození a systematických zánětů, zatěžuje imunitní systém a zpomaluje metabolismus. Berte to jako dobrý důvod k tomu, abyste se čas od času cvičení vyhnuli – s ničím byste to neměli přehánět. [9]
    • Aerobní cvičení byste ovšem neměli vynechávat. Intenzivní intervalový trénink je pro vaše tělo velmi prospěšný. Naši předkové ovšem neběhali dlouhé hodiny v kuse. Pokud hledáte dobrý tréninkový plán, zkuste intervaly. Nemusíte své tělo přetěžovat.
  4. 4
    Nezapomínejte cvičit. Když budete vést sedavý životní styl, nebude to pro vás dobré. V posilovně se držte intervalového tréninku a také posilujte. Jistě chcete být zdraví a fit – ne hubení, ale bez kondice.
    • Snažte se být přirozeně aktivnější. Nenuťte se chodit do posilovny, ale jděte na procházku, jděte si zaplavat, nebo si s přáteli zahrajte basketbal. Cvičení nemusí být „cvičením“ v pravém slova smyslu.
  5. 5
    Začněte brát léky. Momentálně existují dva léky, které regulují hladinu leptinu: Symlin a Byetta.[10] Tyto léky jsou určeny pro léčbu cukrovky 2. typu. Pokud máte pocit, že by vám mohly pomoci, promluvte si s lékařem.
    • Lékař vám může otestovat hladinu leptinu. Když něco nebude v pořádku, ihned to pozná. Nejprve vám ale jistě poradí, abyste zhubli a změnili životní styl – regulace hormonů není procházka růžovým sadem.

Tipy

  • Začněte jíst vhodné porce potravin.
  • Je důležité zvýšit hladinu leptinu, protože tento hormon má velký vliv na hubnutí. *Ovlivňuje chuť k jídlu a působí jako přírodní omezení apetitu. Také hraje důležitou roli v udržování BMI a brání rozvoji metabolického syndromu.
  • Pokud máte více než 150 kg, je možné, že máte hladinu leptinu silně narušenou.
  • Než začnete cvičit a držet dietu, poraďte se s lékařem.

Varování

  • Pokud jste těhotná nebo kojíte, neberte žádné pilulky na hubnutí.
  • Pokud berete léky nebo doplňky stravy, řiďte se pokyny uvedenými v příbalovém letáku.
  • Zjistěte, zda netrpíte alergií na nějakou látku, kterou vaše léky obsahují.
  • Pokud chcete brát doplňky stravy pro zvýšení hladiny leptinu, musí vám být minimálně 19 let.

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 19 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Onemocnění a Léčby

V jiných jazycích:

English: Increase Your Leptin Sensitivity, Português: Aumentar a Leptina, Italiano: Incrementare la Leptina, Español: aumentar los niveles de leptina, Deutsch: Leptin erhöhen, Русский: увеличить уровень лептина, Français: augmenter votre taux de leptine, 中文: 增加瘦素, Bahasa Indonesia: Meningkatkan Leptin, Nederlands: Je leptinegehalte verhogen, العربية: زيادة نسبة الليبتين في الجسم, Tiếng Việt: Tăng mức Leptin

Stránka byla zobrazena 8 131 krát.
Byl tento článek přesný?