Jak zvýšit počet svých spermií

V tomto článku:Změny stravováníZměny životního styluReference

Je na čase do toho praštit a snažit se o mimiko? Chcete udělat vše pro to, aby se to co nejdříve povedlo? Naštěstí v posledních letech vyšla spousta studií a o zdravém spermatu se toho ví stále více. V tomto článku se dozvíte, jak si zajistit velké množství zdravých spermií.

1
Změny stravování

  1. 1
    Upravte své stravování. Několik změn ve vašem stravování může vašemu tělu pomoci tvořit více silných spermií. Nepodceňujte tento krok!
    • Omezte průmyslově zpracované potraviny a přejděte na zdravou stravu, která neobsahuje příliš mnoho tuků a obsahuje spoustu bílkovin. Jezte hodně zeleniny a celozrnných produktů a kupujte si hlavně organické potraviny. Pijte hodně vody. To, co je prospěšné pro vaše celkové zdraví, je prospěšné také pro vaše spermie.
  2. 2
    Jezte více potravin s obsahem vitamínu C a antioxidantů. Tyto živiny snižují riziko defektních spermií a posilují jejich mobilitu. Stačí si dát místo dezertu jeden pomeranč! Jedna sklenice čerstvé pomerančové šťávy obsahuje 124 mg vitamínu C, což je doporučená denní dávka.
  3. 3
    Jezte hodně zinku. Zinek je spojován s větším množstvím spermatu u mužů a také s hladinou testosteronu. Berte asi 11mg zinku denně. Získáte ho z ústřic, hovězího masa, fazolí a kuřete.
  4. 4
    Jezte aminokyseliny, buď v jídle, nebo ve formě potravinových doplňků. Esenciální aminokyseliny, které najdete v mase, ovoci a zelenině, zvyšují počet spermií a omezují rizika defektů. Měli byste jíst zejména:
    • L-karnitin, který najdete v mase a mléce
    • L-arginin, který najdete v ořechách, semenech a vejcích
    • L-lysin, který najdete v mléčných produktech a sýrech
  5. 5
    Berte potravinové doplňky s kyselinou listovou, nebo jezte hodně potravin s jejím obsahem. Kyselina listová (vitamín B9) podporuje tvorbu zdravých spermií. 400 mg denně získáte buď z cereálií, nebo z listové zeleniny, luštěnin nebo pomerančové šťávy.
  6. 6
    Jezte více vápníku a vitamínu D. Můžete si koupit potravinové doplňky s oběma těmito látkami, nebo můžete chodit častěji ven na slunce. Tělo totiž vitamín D získává ze slunce. Když budete jíst hodně jogurtu, ryb a pít odtučněné mléko, získáte zase dostatek vápníku. Na slunci ale vždy používejte opalovací krém, abyste se vyhnuli poškození kůže a omezili riziko melanomu.
  7. 7
    Jezte česnek, který obsahuje allicin. Allicin je organická látka, která zvyšuje počet spermií, protože optimalizuje přívod krve do pohlavních orgánů a vytváří tak miliony zdravých spermií. Najděte si jídla s česnekem, nebo buďte chlap a požvýkejte si každý den jeden stroužek čerstvého česneku.
  8. 8
    Jezte více potravin podporující zdravé spermie. Pokud chcete mít zdravé a rychlé spermie, měli byste jíst více následujících potravin: [1]:
    • Bobule goji (antioxidanty)
    • Ženšen
    • Dýňová semena (omega-3)
    • Vlašské ořechy (omega-3)
    • Chřest (vitamín C)
    • Banány (vitamín B)

2
Změny životního stylu

  1. 1
    Žijte zdravě. Určité zlozvyky, které stresují vaše tělo a zatěžují imunitní systém, nakonec způsobují snížení počtu spermií. Pokud se snažíte zplodit dítě, měli byste se vyhýbat kouření, drogám (kromě léků na předpis) a alkoholu.
  2. 2
    Přestaňte nosit těsné spodní prádlo. Měli byste zajistit, abyste neměli varlata přimáčknutá k tělu. Teplo spermiím nesvědčí, takže byste měli začít místo boxerek nosit trenýrky. Důvodem, proč jsou varlata mimo tělo je to, že by měla mít stálou chladnější teplotu.
  3. 3
    Přestaňte jezdit na kole. Sedátka kol způsobují u mužů někdy až impotenci – když se nad tím zamyslíte, jistě vám dojde, proč tomu tak je. Tlak, neustálé nárazy atd. spermiím skutečně nesvědčí. Začněte jezdit autem nebo autobusem a brzy budete mít více zdravých spermií.
  4. 4
    Nedávejte si horké koupele. Pro dobrou náladu je to sice dobré, ale pokud plánujete mít děti, spermiím to rozhodně nesvědčí. Do vany si můžete vlézt až po úspěšném sexu.
  5. 5
    Omezte stres. Stres zabíjí, a i když máte pocit, že to zatím dobře zvládáte, vaše spermie na to mají jiný názor. Stres narušuje hormonální hladiny a omezuje tvorbu nových spermií. Když jste vystaveni emocionálnímu nebo fyzickému stresu, jejich počet se znatelně snižuje.
  6. 6
    Udržujte si zdravou váhu. Když budete příliš tlustí nebo příliš hubení, narušíte si tím hormonální rovnováhu. Příliš mnoho nebo málo některého z hormonů se negativně podepíše na počtu vašich spermií. Začněte tedy chodit do posilovny a sportujte například s kamarádem, abyste si udrželi motivaci.
  7. 7
    Přestaňte brát steroidy. Možná díky nim máte větší svaly, ale vaše varlata se kvůli nim zmenšují. Bez ohledu na to, kolik spermií budete mít – kdo by chtěl menší varlata?! Anabolické steroidy vážně škodí vašemu zdraví.
  8. 8
    Odpočívejte. Vaše tělo odvádí nejvíce práce právě ve spánku, během kterého se tvoří spermie. Každý den byste měli spát alespoň 8 hodin a brzy budete mít více zdravých spermií.
  9. 9
    Procvičujte své pánevní svaly. Tyto svaly by muži měli procvičovat nejen pro zvýšení své sexuální výkonnosti, ale také pro zvýšení počtu svých spermií. Na internetu najdete spoustu cviků, díky kterým uspokojíte svoji partnerku a budete mít větší šanci na početí.
  10. 10
    Nepoužívejte při sexu lubrikanty. Tyto gely sice pomáhají udržet prostředí vlhké, ale spermiím nedělají moc dobře. To proto, že lubrikanty včetně slin, gelů a různých krémů mohou narušit pohyb spermií. Pokud nějaký lubrikant potřebujete, použijte nějaký rostlinný olej, který vašim spermiím neuškodí.
  11. 11
    Omezte vystavení toxickým chemikáliím a radiaci. Toxické látky a radiace mohou permanentně poškodit spermie. Pokud pracujete s toxickými látkami, noste ochranné vybavení a omezujte jejich kontakt s kůží. Vyhýbejte se oblastem se zvýšenou radiací a například rentgeny podstupujte pouze v případě nutnosti.
  12. 12
    Všechny z těchto rad zajistí, že budete mít více spermií, které budou mnohem kvalitnější. Když budete mít zdravé a aktivní spermie, velmi brzy vás jedna z nich odmění tím, že se z ní stane miminko, které si přejete!

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Onemocnění a Léčby

V jiných jazycích:

English: Increase Sperm Volume, Español: aumentar el volumen de esperma, Português: Aumentar o Volume de Esperma, Italiano: Incrementare il Volume dello Sperma, Français: augmenter votre volume de sperme, Deutsch: Das Spermavolumen erhöhen, Русский: увеличить количество сперматозоидов, 中文: 增加精子数量, Nederlands: Het volume sperma verhogen, 日本語: 精子の量を増やす, Bahasa Indonesia: Meningkatkan Volume Sperma, العربية: زيادة عدد الحيوانات المنويّة, हिन्दी: वीर्य की मात्रा बढ़ाएँ (Sperm, Shukranu ki sankhya badhayen), ไทย: เพิ่มความหนาแน่นของสเปิร์ม, Tiếng Việt: Tăng Số lượng Tinh trùng, Türkçe: Sperm Miktarı Nasıl Artırılır

Stránka byla zobrazena 2 910 krát.
Byl tento článek přesný?